Menuju 2015

Salam Keharmonian,

Syukur, hari ini hari terakhir dalam tahun 2014. Seperti tahun yang lepas, saya juga lebih gemar menulis apakah pencapaian tahun 2014 berbanding azam tahun baru.

Tahun ini walaupun bermula dengan payah kerana saya telah berhenti kerja juga kerana tekanan menyiapkan thesis untuk masters, namun akhirnya dapat dirasakan ia adalah tahun yang membanggakan.

Tahun ini juga , ditipu oleh satu sayarikat perumahan terbesar di selatan tanah air. Setelah selesai semua medical check up untuk bekerja, tiba-tiba kata permohonan ditolak. Deposit rumah sudah le hangus, eiris diana dah berhenti sekolah, lori sudah ditempah. Bagai satu mimpi ngeri yang berlalu pergi.

Namun pertengahan tahun ini, bermula kejayaan bagi saya. Saya dianugerahkan sarjana pengurusan projek dari UTM. Pengalaman beharga ini amat membanggakan saya dan keluarga saya. Walaupun sewaktu konvokesyen tersebut, tiada sesiapa pun yang masuk ke dalam dewan sebagai tetamu saya. Namun saya tetap bersyukur.

Seterusnya, saya diterima bekerja di satu "consulting engineering". Terus lah bermula dengan bekerjaya seperti biasa sebagai jurutera awam.

Apa yang membezakan tahun ini dengan tahun-tahun yang lain, saya kini telah menceburkan diri dalam bidang perniagaan. Saya kini seorang professional learning facilitator. Saya juga telah menghadiri kursus HEARTS anjuran HRDF untuk suri rumah bekerja dari rumah. Saya adalah seorang ajen menjual produk "clay" untuk sertu dan tayamum.

Doakan kejayaan saya yang berterusan untuk tahun 2015 ini. Benar ini satu tahun yang mencabar, moga saya dapat menhadapi nya dengan baik. Tahun 2015 ini  lebih banyak projek yang bakal saya lakukan.


Comments

Popular Posts