Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, 13 January 2015

Rindu ku tertinggal di Fraser Hill





Benar. Aku rasa rindu kedamaian di sana. Ada cicipan burung yang kicaunya hanya alam yang faham. Aku tetap rasa dingin nya.




Namun kini sang alam semakin merajuk, rajuk nya kian parah. Seperti tidak mahu lagi bersahabat dengan manusia. Lantaran manusia semakin mementingkan diri sendiri tanpa memikirkan hidupan sekeliling.

Sepanjang pendakian ke puncak Frasers Hill, banyak jalan yang berlubang, tanah runtuh dan pokok yang tumbang. Ini semua akibat rakusnya manusia menarah bukit, memancung hutan tanpa rasa belas.




Di atas sana, udara nya nyaman. Dingin sekali kerana hujan baru membasahi bumi Frasers Hill. Aku datang kembali setelah lama tak menjengah bumi ini. Kadarnya yang hampir dengan kediaman ku, pasti nya tiada masalah untuk ke sana. Tetapi tetap jua laam tidak aku ke sana.

Aku gembira dan tertawan dengan indahnya alam di sana. Siangnya masih diselimuti kabus putih, malamnya udara sejuknya menggigit tulang hitam kita. Bunga nya masih memerah indah, pohonan hijan rimbun melambai tetamu yang bertandang.


Inilah kisah indahnya bumi Frasers Hill yang semakin dilupai masyarakat kota. Moga harta berharga ini terus dijaga pihak tertentetu agar khazanah ini terpelihara sepanjang zaman. Ingin ku kongsikan gambar-gambar indah ku di atas puncak.




No comments:

Post a Comment

Thank you for reading.
Spread your Love here. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...