Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Monday, 10 August 2015

Kelas Renang di Kompleks Renang Sri Siantan, Batu Caves

Sejak minggu lepas, Eiris Diana sudah memulakan kelas renang untuk setiap hujung minggu. Kelas ini dijalankan setiap hari tetapi kekangan masa, Eiris hanya pergi ke kelas pada hujung minggu sahaja.

Eiris belajar empat kali sebulan dengan bayaran yuran sebanyak RM110 untuk sebulan. Kelas bimbingan ini daripada syarikat Sierra Bay Watch. Bayaran pendaftaran adalah sebanyak RM30 untuk sekali sahaja.




Eiris akan ke keals kelas renang pada pukul 10 pagi. Kelas ini dijalankan selama 45 minit hingga ke satu jam.

Sebelum bermulanya kelas, setiap pelajar perlu mempunyai baju renang sendiri, googles juga board. Peralatan ini tidak disediakan oleh pihak kelas, tetapi boleh disewa di sebuah kedai di situ.




Kelas renang ini dijalankan di Kompleks Renang Sri Siantan, Batu Caves. Orang awam juga boleh menggunakan kemudahan di sini.

Setiap kali hadir ke sini, kami akan datang awal setengah jam untuk Eiris dan Daafi bermain di kolam kanak-kanak. Di sini kanak-kanak boleh bermain dengan pengawasan yang minima daripada pihak ibu bapa kerana disediakan pasukan penyelamat.

Daafi akan datang dengan membawa pelampung nya. Pada awalnya, Daafi juga hendak mengikuti kelas renang tu, tetapi dengan umur seperti Daafi ni, lebih banyak bermain daripada belajar. Jadi dinasihatkan agar Daafi mengikuti kelas pada tahun hadapan sahaja.



Ehh ..Ehhh ada Amamr Luqman join juga la

Semoga Eiris cepat pandai berenang dengan professional.

Saturday, 8 August 2015

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Selamat hari raya diucapkan untuk semua. Mohon maaf atas segala kesilapan sepanjang kita bersahabat di alam maya ini.

Hari raya tahun ini disambut secara sangat sederhana memandangkan cuti hari raya pun tak banyak kerana baru bertukar tempat kerja.

Namun begitu, kemeriahan nya tetap terasa. Tema hari raya tahun ini "serba hitam". Hitam dengan bersongket lagi.


Tahun ini hari raya pertama di rumah keluarga di Kota Tinggi. Sehari sebelum hari raya, sudah memulakan perjalanan pulang ke kampung bersama suami. Hehe anak-anak dah pualng sehari awal bersama pakcik dan sepupu nya. Ini kerana hari sebelum itu masih lagi bekerja tetapi anak-anak sudah bercuti sekolah, pihak taska pun dah menutup pintu.


Hari Raya pertama, seperti biasa kami sekeluarga akan beraya di rumah kaum keluarga di Kota Tinggi. Sehingga malam masih lagi berziarah. Ehh inikan raya.

Keesokan harinya, kami sudah memulakan perjalanan balik ke Muar. Pada malam tersebut telah diadakan hari keluarga di sebelah keluarga besar emak . Kemudian kami adik-beradik berpisah untuk ke destinasi yang berbeza-beza, namun yang terpenting kesemua nya pulang ke rumah keluarga mertua termasuk saya juga.

Kami meneruskan perjalanan pulang ke Segamat. Hari raya ketiga, kebetulan adalah hari betunang abang ipar di Melaka. Selesai majlis bertunang, kami tidak kemana-mana, terus sahaja pulang ke rumah.



Hari raya keempat, kami pulang ke Kuala Lumpur kerana hari berikutnya saya dan suami sudah memulakan tugas.

Namun, kegembiraan beraya tidak terhenti di situ kerana setiap hujung minggu kami pasti meriah beraya. Ada sahaja jemputan rumah terbuka. Wah seronok sungguh beraya. Moga ukhuwah yang terjalin ini menambahkan keikhlasan kita bersaudara.



Friday, 7 August 2015

Pertandingan Nasyid pertama Eiris Diana

Semalam, 5/8/2015 Eiris Diana telah menyertai pertandingan nasyid di SK. Prima , Selayang untuk murid-murid pra-sekolah peringkat daerah Gombak.

Seawal sebelum puasa lagi, guru dan murid-murid telah bersedia membuat latihan nasyid. Mereka menyampaikan 2 buah lagu; hahaha mummy tak ingat tajuk lagu tapi yang pasti lagu Alhamdulillah nyanyian Nora juga lagu kita zaman kekanak dulu .."tercipta satu lembaran sejarah...

Mereka dipastikan memakai jubah/dress hitam. Jadi sempena dengan itulah, kami sekeluarga mengambil tema warna hitam sebagai warna tema hari raya tahun ini. Jadi senanglah, tak perlu nak mencari dress hitam lagi.


Tudung untuk pertandingan ini ditaja oleh pihak sekolah. Jadi ibu bapa hanya perlu menyediakan dress hitam. Tapi ada seorang kawan Eiris Diana yang tidak mempunyai dress hitam. Kebetulan raya kali ini pakcik Eiris dari Qatar tu hadiahkan abaya hitam, boleh lah dipinjamkan kepada kawan Eiris itu.

Seawal pukul 7 pagi, murid-murid telah berkumpul di sekolah. Cikgu yang berusah keras menyiapkan murid-murid pra-sekolah. Kemudian mereka terus ke sekolah tempat bertanding. Mereka pergi menaiki kereta Grand Livina.


Walaupun mereka tidak menang, dan mendapat saguhati. Namun kesungguhan mereka itu yang tetap besar.

Mereka pulang ke sekolah pada pukul 3 petang. Eiris Diana pulang dengan seorang kawan nya Zulaikha , yang mana mummy Zulaikha yang menjaga Eiris Diana dan Eiril Daafi sekarang.

Moga ini merupakan batu loncatan untuk Eiris Diana lebih maju ke hadapan.








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...